понеділок, 12 грудня 2016 р.

Громадська рада Краматорська підтримала Програму підтримки об’єднань співвласників багатоквартирних будинків у м. Краматорську на 2017-2020 роки

1. Загальна частина

Тривалий час власником житлових будинків в Україні була держава. Надалі житловий фонд був переданий у комунальну власність міста. Більшість будівель у м. Краматорську були побудовані в 50-ті роки. Тривала експлуатація, протягом декількох десятиліть, призвела до значного зносу конструктивів, а в деяких місцях до їх повної несправності. Однією з головних проблем є стан покрівель та інженерних мереж житлових будинків. Для підтримки в нормальному технічному стані житлового фонду з кожним роком доводиться збільшувати витрати місцевого бюджету на проведення капітальних ремонтів. На сьогоднішній день, рівень приватизації в м. Краматорську склав 98%, тобто більша кількість квартир перейшла у власність мешканців, що дало їм певні переваги, зокрема, право розпоряджатися квартирою на свій розсуд.

Для забезпечення ефективного управління спільним майном багатоквартирних будинків необхідно пробудити у мешканців будинків почуття власника і, як наслідок, почуття власника повинно накладати почуття відповідальності. Державна політика у сфері житлово-комунального господарства дає можливість вільно обирати форму і спосіб управління багатоквартирними будинками, а саме: самостійно, шляхом створення ОСББ або передачі всіх або частини функцій на підставі договору фізичній особі-підприємцю або юридичній особі – управителю. Найбільші переваги для мешканців будинків виникають в будинках, в яких створено ОСББ. Співвласники будинку самостійно формують свій бюджет, визначають внески на утримання будинку, штатний розклад, персональний склад правління та працівників, самостійно визначають підрядників та умови роботи з ними, мають реальну можливість впливу на якість послуг, самостійно визначають черговість робіт з ремонту будинку.


2. Мета Програми

Мета Програми полягає у здійсненні державної політики з реформування житлово-комунального господарства, підвищення ефективності та надійності його функціонування, сприянні створенню ОСББ та забезпеченні умов для їх сталої, ефективної роботи.


3. Основні напрями Програми

3.1. Проведення інформаційної та організаційної роботи з метою сприяння створенню ОСББ.
3.2. Надання юридичної та консультаційної допомоги ініціативним групам зі створення та функціонування ОСББ та ОСББ з питань ведення діяльності об’єднання.
3.3. Виділення коштів з міського бюджету на виготовлення примірників технічних  паспортів будинків ОСББ у разі їх відсутності.
3.4. Надання фінансової підтримки за умови спільного фінансування на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення багатоквартирного будинку.
3.5. Надання фінансової підтримки за умови спільного фінансування на оформлення землевпорядної документації ОСББ на земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія за рахунок коштів міського бюджету.    
3.6. Надання можливості діючим ОСББ та ЖБК після перереєстрації в ОСББ отримати статус одержувачів бюджетних коштів з державного, обласного та/або міського бюджету для проведення капітального ремонту, реконструкції багатоквартирного будинку за умови співфінансування.
3.7. Надання можливості проведення капітального ремонту будинків ОСББ за рахунок коштів міського бюджету без дольової участі ОСББ, якщо за висновком технічного обстеження спеціалізованої проектної організації житловий будинок ОСББ потребує термінового проведення робіт з капітального ремонту, оскільки його подальша експлуатація становить загрозу життю мешканців, але за винятком, якщо це не є наслідком бездіяльності ОСББ.


4. Порядок реалізації Програми щодо ОСББ, незалежно від первісної
форми власності будинку

4.1. ОСББ, незалежно від первісної форми власності будинку, мають право отримати статус одержувачів бюджетних коштів, отриманих на підставі спільного фінансування для утримання, реконструкції, реставрації, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення багатоквартирного будинку.
4.2. ОСББ, створені на базі будинків комунальної власності, після проведення реєстрації мають можливість отримати одноразове співфінансування з міського бюджету у розмірі 5000 грн. на проведення видатків спрямованих на поточну діяльність об’єднання (організацію вузлів обліку електропостачання місць загального користування).
4.3. Новостворені ОСББ, мають право на проведення першого капітального ремонту одного конструктиву житлового будинку комунальної власності за умовою співфінансування (95%- складатиме міський бюджет, 5%- кошти ОСББ) впродовж терміну виконання Програми.
4.4. Існуючі ОСББ,  мають право на проведення капітального ремонту одного конструктиву будинку ОСББ за умовою співфінансування (70% - міський бюджет, 30% - кошти ОСББ) один раз на 3 роки.
4.5. Для отримання фінансових підтримок з міського бюджету, а саме: одноразового співфінансування; на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення багатоквартирного будинку, об’єднанню необхідно  надати заяву до виконкому міської ради на участь у даній Програмі.
4.6. Об’єкти співфінансування, після погодження пропозиції постійною комісією міської ради з питань житлово-комунального господарства, приватизації та комунальної власності, впровадження енергозберігаючих технологій,  вносяться окремими додатками до даної Програми в порядку черговості.


5. Фінансове забезпечення Програми

5.1. Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів державного, обласного, міського бюджетів, коштів ОСББ.
5.2. Головним розпорядником бюджетних коштів щодо реалізації Програми є відділ житлового господарства міської ради.


6. Прикінцеві положення

6.1. Контроль за виконанням цієї Програми здійснює постійна комісія міської ради з питань житлово-комунального господарства, приватизації та комунальної власності, впровадження енергозберігаючих технологій, відділ житлового господарства міської ради.
6.2.Відділ житлового господарства міської ради координує роботу щодо створення ОСББ, відповідно до чинного законодавства, надають юридичну та консультаційну допомогу ініціативним групам зі створення та функціонування ОСББ, та ОСББ з питань ведення діяльності об’єднання.
6.3. Відділ житлового господарства міської ради здійснює узагальнення інформації щодо будинків, в яких власниками житлових і нежитлових приміщень, на установчих зборах, прийнято рішення про створення ОСББ та аналіз змін показників стану житлового фонду ОСББ, на підставі чого визначається наявна потреба в обсязі бюджетних асигнувань на реалізацію напрямків Програми.
6.4. Відділ житлового господарства міської ради надає юридичну та консультаційну допомогу ОСББ щодо участі у державних програмах пільгового кредитування юридичних осіб, з метою реалізації проектів енергоефективності, енергозбереження та термомодернізації житлових будинків.
6.5. Технічний нагляд за виконанням робіт з капітального ремонту, реконструкції багатоквартирного будинку за рахунок бюджетних коштів здійснює ОСББ або спеціалізована організація, яка має ліцензію на технічний нагляд за договором.
6.6. Інформація про хід виконання Програми розміщується у засобах масової інформації та на сайті Краматорської міської ради для ознайомлення населення.

7. Очікувані результати

7.1. Забезпечення реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
7.2. Демонополізація житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг шляхом створення ОСББ.
7.3. Організація ефективного управління у сфері надання житлово-комунальних послуг із забезпечення умов для залучення додаткових джерел фінансування на ремонт житлових будинків ОСББ.




Секретар Краматорської міської ради                                                                 Д.В.Ошурко

Немає коментарів:

Дописати коментар